Před zavoláním.
- Udělejte vše pro své vlastní bezpečí (dostatečná vzdálenost od místa události).
- Zorientujte se v okolí.
Během hovoru.
Operátorovi tísňové linky nahlaste
- co se stalo,
- kde se to stalo,
- kdo volá,
- kolik osob potřebuje pomoc.
- Nezavěšujte – je možné, že operátor bude mít další dotazy.
Po ukončení hovoru.
- Nevypínejte telefon – operátor může volat zpět za účelem ověření nebo upřesnění údajů.
Tísňové linky
Na všechna níže uvedená čísla lze volat 24 hodin denně. Linky jsou bezplatné a lze na ně volat i z mobilních telefonů bez kreditu.
112 – jednotná linka tísňového volání
- Při událostech kdy je potřeba pomoc více složek.
- Tato linka spojuje všechny složky integrovaného záchranného systému.
- Operátoři komunikují také v cizích jazycích.
- Na linku lze volat i bez SIM karty
150 – hasiči
- Při požárech, nehodách, vždy když je třeba provést záchranné a likvidační práce.
155 – záchranná služba
- Selhání základních životních funkcí, závažné úrazy nebo onemocnění.
158 – Policie ČR
- Pokud je ohrožena bezpečnost (krádeže, násilí, nález mrtvé osoby, nález podezřelého předmětu, dopravní nehoda, …).
156 – městská (obecní) policie
- Narušení veřejného pořádku v obci, kde je zřízena.