PRO TEBE: Nahlášení události na tísňovou linku

Před zavoláním.

  • Udělejte vše pro své vlastní bezpečí (dostatečná vzdálenost od místa události).
  • Zorientujte se v okolí.

Během hovoru.

Operátorovi tísňové linky nahlaste

  • co se stalo,
  • kde se to stalo,
  • kdo volá,
  • kolik osob potřebuje pomoc.  
  • Nezavěšujte – je možné, že operátor bude mít další dotazy.

Po ukončení hovoru.

  • Nevypínejte telefon – operátor může volat zpět za účelem ověření nebo upřesnění údajů.

Tísňové linky

Na všechna níže uvedená čísla lze volat 24 hodin denně. Linky jsou bezplatné a lze na ně volat i z mobilních telefonů bez kreditu.

112 – jednotná linka tísňového volání

  • Při událostech kdy je potřeba pomoc více složek.
  • Tato linka spojuje všechny složky integrovaného záchranného systému.
  • Operátoři komunikují také v cizích jazycích.
  • Na linku lze volat i bez SIM karty

150 – hasiči

  • Při požárech, nehodách, vždy když je třeba provést záchranné a likvidační práce.

155 – záchranná služba

  • Selhání základních životních funkcí, závažné úrazy nebo onemocnění.

158 – Policie ČR

  • Pokud je ohrožena bezpečnost (krádeže, násilí, nález mrtvé osoby, nález podezřelého předmětu, dopravní nehoda, …).

156 – městská (obecní) policie

  • Narušení veřejného pořádku v obci, kde je zřízena.